Friday, February 4, 2011

My dearest L

Ehem..
Harini merupakan hari kedua Tahun Baru Cina. Semalam saya bz beraya! Beraya rumah Tan Wei Pin and kawan mak saya. Yang bestnye, saya dapat angpau!. Masa Raya Aidilfitri kan, saya xdapat pon angpau duit raya.Kesian kan?? Sebab dah kije la xdapat duit raya :P Semangat 1 Malaysia! Semalam masa jalan raya tu, mak saya ada gtaw saya, ayah saya perli pasal kereta saya sngt kotor. Tak reti nak jaga kereta. Ish3x... Bukan xreti nak jaga kete.. Dah kije saya kan masuk site yang berdebu dan penuh onak ranjau. Tu yang senang kotor tu.. :P Lagipun, saya mmg malas nak basuh kete. Penat. Nak anta car wash, malas gak. Xde org macho lagi kachak bergaya kat tmpat car wash tu...hehe.

Lepas Subuh pagi tadi, tiba2 mud rajin terpacul dalam diri. Rajin gile kot dari pagi tdi. Jarang la Cik Laici nak rajin camne. Mula2 wat kije umah cam bese, then around 10am, saya da start reverse kete (Mr L) and park kt tmpat yang dekat ngan paip. Saya basuh la dia. Mengikut sejarah sebelum2 ni... Saya akan sabunkan badan kete je, pas2 saya akan suruh adik saya take over dengan merasuah dia sebanyak 20sen ..Harini disebabkan saya xde aktiviti nak dilaksanakan, saya pon mengambil 1 langkah yang bijak dengan menolak offer dari adik saya tok menolong! Yeah. Rumusan kerja yang telah saya laksanakan adalah seperti di bawah:

...1... Menembak air ke seluruh pelusuk badan Mr L

...2... Menyabun badan Mr L dengan sabun. Wangi~

...3... Menembak semula badan Mr L dengan air mutlak.

...4... Mengambil kain bersih and mengeLAP badan Mr L dengan lembut serta sopan santun.

...5... MenVacuum ...

...6... Memberus tempat alas kaki.

...7... MengeWAX tayar. Oh ini adalah 1st time saya laksanakan ok. Clap Clap for me.hoorey~

...8... Mengelap bahagian dalam kerete.

Tadaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa...~


Hehehehe. Saya sangat bangga dengan diri saya sebab saya pernah wax tayar. Sekian terima kasih. Inilah tujuan post kali ini :p Gambar kucing di atas adalah sebagai hiasan. 
Lain kali jangan malas basuh kete ye! Abes 5jam membasuh and mencantikkan Mr L kesayangan ni ;) Sayangilah kereta anda!

5 comments:

Chic_Chloe said...

shimmmmm, sy xde kete nak syg apeeee :(( hahaha

Leeya said...

uik..latio ke shima?hehe..

MizTz_Lychee said...

Farin: Ala, xpe awak...awak sayang la saya...saya sayangggggggg awk@ ! <3

Leeya: a'ah lea.. si comel (satria) da xbley jalan jauh :)

Leeya said...

wow!!!bestnyer!!bler sy leh merasa ni nk naik kete awk ni?hehe

MizTz_Lychee said...

Budak comel, bila2 pon boleh.saya da xjmpe awk sangat2 lama taw..huhu..kalau panjang umur, kite jumpe saya bawak awk jalan3.yeay~~~re